A diesel üzemanyag hengerbe juttatásáért a porlasztócsúcs felel, mely azonban csak a mechanikus adagolós diesel motorokban található meg. A diesel motorok teljesítményét nagyban befolyásolja a porlasztócsúcs állapota.

Nem árt nagyjából 150.000 kilométerenként cserélni. Ezek cseréje, javítása, beállítása azonban sokkal olcsóbb, mint az újabb fejlesztésű diesel motorokban található injektoroké.

De mi is a porlasztócsúcs, és mit csinál pontosan?

A porlasztócsúcs valójában nem más, mint egy kúpos végződésű cső, melyben egy kis dugattyú található. Ezt a dugattyút egy rugó szorítja a kúpba. Mivel a porlasztócsúcs alap állapotában zárva van, ezért amikor az üzemanyag elkezd pumpálódni a csőbe, akkor a nyomás hatására ez a dugattyú felemelkedik, így a cső végén a gázolaj már porlasztva áramlik a hengerbe. A rúgó gyengesége azonban azt fogja eredményezni, hogy a gázolaj nem porlasztódik el, melynek hatására a dugattyú akár ki is lyukadhat, hiszen a gázolaj szúróláng-szerűen fog égni.

Amennyiben úgy gondolja, hogy autója porlasztócsúcs cserére szorul, akkor bátran forduljon hozzánk és segítünk!

AMENNYIBEN SZOLGÁLTATÁSUNKKAL KAPCSOLATBA KÉRDÉSE VAN HÍVJON!