Az újabb fejlesztésű diesel motoroknál az injektorok vették át a porlasztócsúcsok szerepét, így ezek megfelelő állapota és karbantartása legalább olyan fontos, mint a porlasztóké.

Legáltalánosabb diesel injektor problémák, melyek minden rendszernél előfordulhatnak:

1, A diesel motor nehezen indul, illetve terhelés hatására le is áll:

A leggyakoribb oka a magas résolaj vesztés, mely a diesel injektor hűtéséhez nélkülözhetetlen. Ha ez a résolaj nagy mennyiségben visszaáramlik, akkor a rail nyomás az üzemanyagtankba kerül. Az injektorok sorosan vannak bekötve, tehát, ha akár egyben is hiba merül fel, akkor a motor le fog állni. Ha egy diesel injektor esetén nincs nyomás, akkor értelemszerűen a többi injektorhoz sem jut el.

2, Egyenetlenül járó diesel motor:

Az injektor egyik legfontosabb jellemzője az, hogy mennyi az általa szállított üzemanyag mennyisége. Az ECU (vezérlőegység) a felelős azért, hogy egy-egy injektor más-más mennyiséget szállítson a rendszerben azonos üzemi körülmények között. Abban az esetben, ha túl kevés vagy túl sok az üzemanyag mennyisége, akkor már az ECU sem képes azt korrigálni, ennek hatása pedig, hogy egyenetlenül fog járni a motor. A probléma forrása a fúvóka, vagy az injektor magánszelepe lehet.

AMENNYIBEN SZOLGÁLTATÁSUNKKAL KAPCSOLATBA KÉRDÉSE VAN HÍVJON!